Zástupci Letiště Leoše Janáčka v Mošnově převzali od prezidenta společnosti Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) tři automobily, které budou zařazeny do provozu na letišti.
Z rukou prezidenta společnosti HMMC pana Dongwoo Choie převzali zástupci mošnovského Letiště Leoše Janáčka symbolický klíč a tři automobily z nošovické produkce – jeden Tucson a dva vozy ix20. Všechna tři auta budou zařazena do provozu na letišti – ix20 budou sloužit jako tzv. marshallové, kteří navádějí letadla na stojánky, a Tucson bude sloužit jako bezpečnostní vozidlo.
„Jedná se o auta z přesériové výroby, která by nemohla být homologována pro provoz na veřejných komunikacích, ale na letišti mohou spolehlivě sloužit, takže by je bylo škoda sešrotovat bez užitku,“ řekl Dongwoo Choi, prezident HMMC, při předání. „Společnost HMMC se stala dobrým sousedem a spolehlivým partnerem nejen pro občany a obce v okolí závodu, ale i pro mnoho škol a institucí v kraji, kterým předáváme naše předsériová auta pro výuku nebo pro další jiné využití v rozsahu, povoleném zákonem. Jsme rádi, že můžeme kraji pomoci,“ dodal prezident HMMC.
Robert Hruška, obchodní ředitel Letiště Leoše Janáčka, při převzetí aut řekl: „Auta z nošovické automobilky Hyundai u nás na letišti slouží už více než tři roky. Jsou naprosto spolehlivá a bez jakýchkoliv technických problémů, takže jsme vůbec neváhali při možnosti získat další. Osobně jsem velmi potěšen, že mezi nimi je i nový Tucson, který představuje opravdovou špičku.“
Společnost HMMC daruje, resp. prodává za symbolickou korunu, předsériová vozidla zejména technickým školám (učilištím, průmyslovkám, ale i VŠB-Technické univerzitě Ostrava) od zahájení výroby v roce 2008. Za tu dobu školy získaly zhruba stovku aut, která jsou plně vybavená a funkční, ale nemohou být zaregistrována pro běžný silniční provoz, protože byla vyrobena před oficiálním datem zahájení sériové výroby. Školy je tedy mají ve speciálních technických učebnách, kde se učni a studenti seznamují s činností motoru, převodovky, elektrických systémů v autě a podobně. Z pohledu zákona se uzavřené areály, jako je např. letiště, nepovažují za veřejné komunikace, a proto je možné v nich auta používat i pro ježdění, takže tam mohou bez problémů sloužit.