Hyundai v Nošovicích
překročí plán výroby
minimálně o 3.000 aut

2 minuty čtení | 19.12.2013

Společnost Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) v Nošovicích překročí letošní plán výroby minimálně o 3.000 aut, tedy o jedno procento. Namísto plánovaných 300.000 aut jich z výrobní linky letos sjede více než 303.000. Od 21. prosince pak začne plánovaná dvoutýdenní technologická odstávka a výroba bude obnovena ranní směnou v pondělí 6. ledna.

Ráno v sobotu 21. prosince sjede na závěr noční směny z výrobní linky poslední vůz, vyrobený letos v nošovickém závodě Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC). Jeho pořadové číslo bude rozhodně vyšší než 303.000 a letošní výrobní plán tak bude překročen více než o tři tisíce aut, tedy o jedno procento. Vyrobeno bude i více než v roce 2012, kdy z linky sjelo 303.035 aut.

V letošním roce se vyrobilo nejvíce vozů Hyundai ix35, následoval Hyundai i30 ve třech verzích (pětidveřový hatchback, kombi a třídveřová verze) a trojici modelů uzavírá Hyundai ix20. S ohledem na stále klesající objem evropského automobilového trhu, pro který jsou auta ze závodu HMMC určena na prvém místě, bylo exportováno poměrně významné množství aut i na mimoevropské trhy, zejména do Ruska, Turecka, Austrálie nebo Jižní Afriky; celkově byla auta z Nošovic letos vyvezena do více než 55 zemí světa. Žebříček největších odběratelů za rok 2013 vypadá následovně: 1. Německo, 2. Rusko, 3. Velká Británie, 4. Španělsko, 5. Itálie, 6. Turecko, 7. Austrálie, 8. Belgie, 9. Rakousko a 10. Česká republika.

Po ukončení výroby bude v závodě HMMC od 21. prosince zahájena plánovaná dvoutýdenní zimní technologická odstávka, během které budou čerpat dovolenou všichni zaměstnanci s výjimkou pracovníků údržby – ti zkontrolují a případně opraví všechny výrobní linky, roboty a stroje a připraví je na opětovné zahájení výroby ranní směnou v pondělí 6. ledna.

Splněním a překročením výrobního plánu se v závodě Hyundai Motor Manufacturing Czech uzavírá další úspěšný rok. Vedení společnosti HMMC děkuje svým zaměstnancům, obchodním partnerům, subdodavatelům, prodejcům a zejména zákazníkům, kteří tento úspěch umožnili uskutečnit.