Nošovický výrobní závod Hyundai je novou zastávkou na stezce Technotrasy, která umožňuje prožít výjimečné zážitky připomínající výraznou technickou a řemeslnou vyspělost severní Moravy a Slezska. V Nošovicích budou moci návštěvníci nahlédnout prostřednictvím komentovaných prohlídek do procesu výroby.
„Technotrasa stále roste, vyvíjí se, rok od roku je pestřejší, modernější a přístupnější zahraničním návštěvníkům. Propojuje výjimečné technické atraktivity našeho kraje, seznamuje s průmyslovou historií a tradicemi regionu. Teď se naopak rozrostla o jednu z nejmodernějších automobilek v Evropě, takže se návštěvníci se během prohlídek budou moci seznámit s moderními trendy v automobilovém průmyslu. Společnost Hyundai se významně zasadila o ekonomický růst Moravskoslezského kraje, z našeho partnerství v rámci Technotrasy mám radost,“ reagoval na zařazení prohlídek ve firmě Hyundai v Nošovicích do Technotrasy hejtman Moravskoslezského kraje Ivo Vondrák.
Technotrasa je projekt s původně dvanácti technickými památkami, který vznikl v roce 2012 a postupně se rozrůstá. „Technotrasa je unikátní projekt v rámci Moravskoslezského kraje. Máme velkou radost, že se naše automobilka stala jeho součástí. S nadšením tak provedeme návštěvníky moderním provozem a ukážeme stávající technologie výroby automobilů, ale možná i nahlédneme do mobility budoucnosti. Těší nás, že máme v regionu pevné místo, a nyní i oficiální bod na mapě Technotrasy,“ uvedla Barbora Hermanová, vedoucí oddělení vnějších vztahů společnosti Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC).
Po opětovném spuštění exkurzí, které jsou nyní v HMMC pozastaveny s ohledem na pandemickou situaci, budou moci výletníci mj. zažít cestu návštěvnickým vláčkem skrze výrobní haly. Stejně jako za návštěvu dalších míst na Technotrase obdrží body na designovou kartu Technotrasa Card, kterou zájemci zdarma dostanou u jednotlivých subjektů na Technotrase nebo ve vybraných informačních centrech. Sesbírané body pak můžou vyměnit za originální dárky jako stylová trička, náušnice nebo třeba plecháčky s motivy Technotrasy, a to i v nošovickém firemním obchodu H. Shop, který se nachází v lobby Administrativní budovy HMMC. Všechny prohlídky závodu jsou pro veřejnost zdarma.
„Kdo by se nechtěl aspoň na chvíli ocitnout ve sci-fi filmu? Přesně tak si návštěvníci, kteří si zarezervují místo na prohlídku, budou cítit. Nezapomenutelný zážitek si z exkurze odnesou nejen milovníci techniky. To množství robotů a strojů prostě ohromí každého,“ zve na prohlídku automobilky Petr Koudela, jednatel krajské destinační společnosti Moravian-Silesian Tourism.
Jako součást nově navázané spolupráce zapůjčila nošovická automobilka společnosti MS Tourism svůj nejpopulárnější model – Hyundai TUCSON Hybrid, který poslouží k propagaci Technotrasy.
„Kromě nošovické automobilky je od začátku tohoto roku nově na mapě Technotrasy také Raabova štola v Zálužném, která je spolu s Flascharovým dolem už druhým břidlicovým dolem na stezce. Do zaniklého světa rukodělné výroby pak návštěvníky zavede CETRAT – Centrum tradičních technologií v Příboře. Součástí Technotrasy se stala i horká novinka loňského roku – Muzeum nákladních automobilů TATRA v Kopřivnici. Návštěvníky tatrovácké expozice jistě za srdce chytne vůz, se kterým vyhrál nedávno zesnulý Karel Loprais legendární závod Rallye Dakar,“ řekl náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro regionální rozvoj a cestovní ruch Jan Krkoška.
O věhlasu a originalitě Technotrasy svědčí také fakt, že se před pár dny stala členem ERIH – Evropské cesty průmyslového dědictví. Ta je součástí Kulturní stezky Rady Evropy. „Získání zmíněné prestižní evropské značky kvality je velký posun dopředu, členství v ERIH totiž zajistí našemu produktu publicitu na evropské platformě s obrovským dosahem,“ neskrývá své nadšení Petr Koudela.