Ve středu v noci byl vyroben poslední kus modelu Hyundai i30 druhé generace ve verzi pětidveřový hatchback. Od ledna 2012, kdy byla zahájena jeho sériová výroba, sjelo z linky více než 373.000 kusů. Pětidveřový Hyundai i30 byl velmi úspěšný zejména v Evropě, celkově se exportoval do 54 zemí světa.
Na noční směně ve středu 30. listopadu byl vyroben poslední exemplář velmi úspěšného modelu Hyundai i30 2. generace v provedení pětidveřový hatchback. Celkově se jich za necelých pět let od ledna 2012, kdy začala sériová výroba, k zákazníkům v 54 zemích světa dostalo více než 373 tisíc. Nejvíce, celkem 109.000, putovalo do Německa, přes 68.000 do Velké Británie a na třetím místě skončilo s téměř 48.000 Španělsko, kam pojede i onen poslední exemplář. Zákazníkům v České republice, která je v počtu odebraných kusů na čtvrtém místě, bylo celkem dodáno 31.600 kusů tohoto modelu. Největšími odběrateli pětidveřové verze Hyundai i30 mimo Evropskou unii bylo Rusko, Turecko, Austrálie, Izrael nebo Maroko.
V HMMC v Nošovicích se ale nevyrábí jen základní pětidveřová verze – v červnu 2012 přibyl kombík a v listopadu téhož roku i třídveřová verze, jejíž výroba byla ukončena již 11. listopadu letošního roku. Kombík 2. generace ve výrobě zatím zůstává, ale i on bude nahrazen 3. generací, a to v průběhu roku 2017.
Inovativní Hyundai i30 2. generace, jehož historie dneškem končí, se zapsal do povědomí nechtěnou reklamou již na podzim 2011, kdy tehdejší předseda představenstva koncernu VW Martin Winterkorn neskrýval svůj obdiv při prohlídce zbrusu nového Hyundaie i30 na autosalonu ve Frankfurtu, aniž by věděl, že je u toho nahráván. Současný Hyundai i30 si v rámci prezentační akce pro dovozce vozů Hyundai v listopadu v Nošovicích prohlédlo více než 100 odborníků z mnoha evropských zemí, kteří měli možnost jej vyzkoušet v ostrém provozu na dálnici i na klikatých venkovských cestách. Všichni byli ohromeni jeho jízdními vlastnostmi, špičkovou bezpečnostní a asistenční výbavou a vyzrálým umírněným designem. Prodej modelu Hyundai i30 3. generace bude v celé Evropě zahájen v prvním čtvrtletí příštího roku.