Sériová výroba
třídveřové verze Hyundai
i30 byla zahájena!

2 minuty čtení

V úterý 20. listopadu 2012 byla v nošovickém závodě Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) zahájena sériová výroba třídveřové verze Hyundai i30, nejprodávanějšího modelu značky Hyundai v Evropě.

V úterý 20. listopadu 2012 byla v závodě HMMC v Nošovicích zahájena sériová výroba třídveřové verze modelu Hyundai i30, který měl světovou premiéru na pařížském autosalonu \\r\\nv září. Po pětidveřovém hatchbacku, jehož výroba byla zahájena letos v lednu, a po kombi, které se začalo vyrábět v červnu, je třídveřová verze doplněním rodiny Hyundai i30 o posledního člena. \\r\\nTřídveřový model i30 se od ostatních dvou odlišuje několika nově přepracovanými detaily, které mu dodávají výrazně sportovnější vzhled. Nejmarkantnější změny se odehrály na přední masce, která dostala nové kruhové odlehčovací otvory ve své horní části. Změnil se také tvar mlhovek \\r\\na LED svítilen pro denní svícení – nové kruhové mlhovky jsou doplněny přímou řadou LED svítilen, namísto původních ve tvaru písmene L. Díky třídveřové koncepci doznala změny boční silueta vozu, která tak nabyla na dynamice. Přepracovány byly i koncové svítilny, kde přibyla světla s LED technologiemi a vůz tak má při pohledu zezadu zcela jiný vzhled.\\r\\nMotory třídveřové verze modelu Hyundai i30 zůstanou stejné jako je tomu u hatchbacku a kombíku – tedy benzínové a dieselové agregáty o objemu 1,4 a 1,6 litru – spojené buď s manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovkou.\\r\\nCílovou zákaznickou skupinou třídveřové verze budou např. bezdětné páry, které cestují maximálně ve dvou lidech a zadní dveře by u pětidveřové karoserie využívaly minimálně, a také mladí lidé, které potěší sportovní vzhled vozu. Je pochopitelné, že zadní sedadla, přístupná \\r\\npo sklopení předních opěradel, zůstávají v původní komfortní velikosti pro tři osoby.\\r\\nTřídveřový model Hyundai i30 by se měl k prodejcům dostat ještě do Vánoc a jeho prodej se naplno rozjede po Novém roce. Definitivní cena ještě nebyla stanovena, je ale zřejmé, že s ohledem na menší materiálovou a výrobní náročnost (díky absenci jednoho páru dveří) bude o něco nižší než je cena pětidveřového hatchbacku.\\r\\n