I přes globální ekonomickou krizi nemění Hyundai svůj agresivní plán růstu. Mnozí výrobci automobilů v odpovědi na krizi, která otřásla důvěrou zákazníků a omezila prodej aut, redukují své plány, ale Hyundai míří ke globálnímu zvýšení prodeje svých vozů z letošních 4,2 milionů na 6 milionů v roce 2010.
Korejský výrobce zaměří svě střednědobé úsilí na rychle rostoucí trhy jako je Brazílie, Rusko, Indie a Čína. Oles Gadacz, globální mluvčí společnosti Hyundai, řekl, že tyto země mají nejsilnější růstový potenciál na světě a stále porostou, i když možná trochu pomaleji. „Jsme
v dobré sitiaci, abychom s touto strategií úspěšně prošli současnou bouří,“ řekl Gadacz.
V Evropě (bez Ruska a Turecka) plánuje Hyundai v roce 2009 prodat 350.000 aut, zhruba o 10 procent více než bylo letošních 320.000. „Stále míříme k navyšování objemu prodeje – ani v příštím roce zásadně neplánujeme omezení výroby nebo změnu našich prodejních cílů,“ řekl Rae-Su Cho, marketingový ředitel Hyundai Motor Europe. „I v příštím roce budou naše objemy prodeje velmi agresivní,“ řekl Cho a dodal, že krize tlačí zákazníky směrem k ekonomičtějším autům, jako je malý vůz Hyundai i20 a mini vůz i10. „V obtížné ekonomické situaci je o menší auta mnohem větší zájem,“ řekl Cho.
Gadacz potvrdil, že 60 procent kapacity společnosti Hyundai vyrábí auta v mini, malé a nižší střední třídě. „Pro období ekonomického poklesu, kdy se zákazníci zajímají o menší auta, je to ideální produktový mix,“ řekl Gadacz.
Hyundai bude udržovat plnou výrobu ve svém novém závodě v Nošovicích v České republice, jejíž současná kapacita 200.000 aut ročně bude v roce 2010 zvýšena na 300.000. Závod v Nošovicích vyrábí model i30, auto nižší střední třídy, a v této kategorii bude vyrábět i tzv. minivany (rodinná víceúčelová vozidla). „Zůstáváme u našich původních plánů. Většina výrobců mění svou výrobu a snižuje plány prodeje, ale my ne,“ řekl Cho, „i v příštích dvou letech plánujeme využívat své kapacity naplno,“ dodal.
Navýšené objemy výroby se uplatní na trzích v Evropě a v Rusku.