Letošní říjen, prokazatelně \”krizový měsíc\”, byl nejúspěšnějším měsícem v celé jedenačtyřicetileté historii automobilky Hyundai. Prodalo se totiž 269.258 vozů, což představuje meziroční nárůst (říjen 2007 – říjen 2008) o 12 %. Největší nárůsty byly zaznamenány v Indii a v Číně, ale uspokojivě rostly prodeje i v ostatních částech světa.
V listopadu poklesl meziroční prodej o 1,6%, zejména kvůli náhlému propadu prodeje aut \r\nv Koreji o více než 30%; prodej aut Hyundai mimo území Korejské republiky přitom meziročně vzrostl o 8,2%. S ohledem na pokles zájmu o větší auta je pro Hyundai zárukou dobré budoucnosti i skutečnost, že 65% naší produkce představují malá a střední auta, o která zájem roste trvale.\r\n\r\n Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) je teprve na počátku své produkce (plán pro letošní rok je 14.000 aut) a zájem o naše auta Hyundai i30 mohutně převyšuje naše zatímní výrobní možnosti. Na plánu vyrobit v příštím roce v závodě HMMC v Nošovicích 185.000 vozů se tedy nic nemění. \r\n\r\nDíky vysokému stupni automatizace a robotizace patří závod HMMC mezi absolutní špičku \r\na nejmodernější provozy na světě, současná situace ale klade na výrobce aut mnohem vyšší nároky, protože je třeba se prosadit v už tak tvrdé konkurenci. Konkuruje se tedy cenou, kvalitou, záručními podmínkami, bonusy, zlepšováním výbavy už v základních verzích, ale také vztahem k zákazníkům, rychlostí reakce na jejich požadavky apod. A ve všech těchto parametrech si Hyundai stojí velmi dobře – ostatně, jedním z hlavních důvodů, proč se společnost Hyundai rozhodla stavět výrobní závod uprostřed EU v České republice, byla možnost lepšího, rychlejšího a pružnějšího kontaktu s koncovými zákazníky v celé Evropě.\r\n