Ve středu 21. prosince předá vedení společnosti HMMC deset aut zástupcům technických škol, Policie ČR a mošnovského Letiště Leoše Janáčka. Tato auta poslouží především jako výukové pomůcky v technických učebnách, ale najdou i využití na speciálních výcvikových dráhách a při práci na letišti.
V závodě HMMC se již stalo tradicí rozdat auta z předvýrobních sérií, která nemohou být homologována pro provoz na veřejných komunikacích. Darováním se z nich stanou výukové pomůcky pro školy a nebo účelová vozidla pro provoz v uzavřených areálech a výcvikových centrech. Ve středu 21. prosince si 10 aut od představitelů společnosti HMMC převezmou zástupci technických středních škol, ale i VŠB – Technické univerzity Ostrava, Policie ČR nebo Letiště Leoše Janáčka. Jednotlivé typy, vyráběné v závodě HMMC, jsou mezi darovanými vozy zastoupeny takto: 7 SUV Hyundai ix35, 2 osobní vozy Hyundai i30 a 1 víceúčelový automobil Hyundai ix20. Na školách slouží tato auta jako statické učební pomůcky, na kterých se žáci a studenti seznamují s nejmodernějšími technologiemi a agregáty, a to jak v konstrukci aut, tak v pohonných systémech, bezpečnostním vybavení a dalších pokročilých soustavách, tvořících vybavení moderních osobních aut. Po jednom vozidle si převezme i Policie ČR a Letiště Leoše Janáčka. Policie jej využije ve speciálním školícím středisku policejních řidičů a na letišti na auto čeká kariéra vodícího vozu, doprovázejícího letadlo z přistávací dráhy na stojánku. „Auta z produkce závodu HMMC v Nošovicích jsou auta česká, a to mimo jakoukoliv pochybnost, protože vznikají prací českých rukou a z komponentů, vyráběných převážně na území České republiky“ říká Jaromír Radkovský, ředitel lidských zdrojů, a dodává: „je dobré, když se žáci a studenti už na školách seznámí s technologiemi, se kterými pak budou přicházet do styku při své práci.“ Jiří Havlín, manažer náboru se připojuje: „Tato darovaná auta nám pomáhají upevňovat vazby s technickými školami, jejichž absolventi tvoří převážnou většinu našich zaměstnanců.“ Vzhledem k tomu, že spuštění sériové výroby každého modelu předchází přípravná výroba několika desítek vozů, které se nesmějí používat na veřejných komunikacích, je jejich darování školám ideálním využitím, protože jinak by se tato auta musela sešrotovat.