Od zahájení produkce v říjnu 2008 vyrobila převodovkárna nošovické automobilky Hyundai už čtyři miliony převodovek. Téměř 45 % jich bylo použito při výrobě vozů Hyundai v Nošovicích, ostatní putovaly hlavně do sesterských závodů na Slovensku a v Rusku.
Výroba převodovek začala v nošovickém závodě Hyundai Motor Manufacturing Czech už v říjnu 2008, tedy několik týdnů před oficiálním zahájením výroby aut. Prvním modelem byla manuální pětirychlostní převodovka M5CF1, v současnosti se zde vyrábějí pouze šestirychlostní manuální převodovky M6CF1 a M6CF3 – ta druhá pro auta s přeplňovanými motory. Je pochopitelné, že kterékoliv auto z Nošovické produkce může zákazník mít i s automatickou převodovkou, ty se ale dovážejí z Koreje.
Ze čtyř miliónů převodovek, vyrobených v HMMC, jich bylo 1.790.000 (44,75 %) použito k výrobě aut Hyundai v Nošovicích, 1.500.000 (37,5 %) bylo expedováno dio sesterského závodu Kia Motors Slovakia v Žilině, 700.000 (17,5 %) putovalo do závodu Hyundai v ruském Petrohradu, 4.000 kusů (0,1 %) se vydalo přes oceán do závodu Kia Motors Mexico a 6.000 kusů (0,15 %) bylo vyrobeno jako náhradní díly pro servisy.
Výroba zahrnuje opracování, vrtání a vložkování hrubých odlitků dvou polovin hliníkových skříní a frézování ozubení ocelových hřídelí a kol, které tvoří vlastní převodovou soustavu. Všechno obrábění mají na starosti plnoautomatické obráběcí stroje, kdy operátoři pouze dohlížejí na přísun materiálu, odvoz hotových výrobků k dalším operacím a periodickou i náhodnou kontrolu vybraných obrobených kusů a jejich proměřování na elektronických mikrometrických stolicích. Všechny stroje, nacházející se v převodovkárně, ale i v dalších provozech nošovické automobilky Hyundai, patří bez výjimky do kategorie B.A.T., tedy nejlepší dostupné technologie (Best Available Technology), což byla jedna z podmínek udělení investičních pobídek vládou České republiky v roce 2006. Konkrétně v převodovkárně tvoří „výrobní flotilu“ obráběcí stroje z Německa, Koreje, Japonska, Francie a USA.
Ocelové součásti se pro obrobení žíhají v plynových pecích a následně se kalí ve speciálních solích. Po tepelné úpravě se všechny ocelové části přebrušují načisto, aby na nich nezůstaly sebemenší třísky, okuje a další nečistoty, které by mohly poškodit převodovku nebo bránit jejímu správnému chodu.
Následnou operací je montáž převodovky na lince, kde dělníci pracují s pomocí robotů. Kromě skříně a převodové soustavy tvoří převodovku desítky dalších součástí od subdodavatelů – konzoly, těsnění, ložiska, snímače atd.; celkem je každá převodovka složena z cca 130 částí. Po montáži přichází kontrola funkčnosti: Stejně jako každé v Nošovicích vyrobené auto musí absolvovat kontrolní okruh na zkušební dráze, i každá převodovka musí projít zkušebním testem na sofistikovaném stroji, který simuluje reálné jízdní podmínky v autě. Jan Hlubocký, expert na testování převodovek k tomu dodáva: “Stroj testuje převodovku pod zatížením cca 100kW a 100 Nm. Na každé převodovce kontrolujeme 3 základní parametry – převodový poměr, plynulost řazení a hluk a vibrace.“ Celý test trva zhruba dvě minuty a v převodovkárně HMMC je celkem pět těchto testovacích strojů, pocházejících od špičkového korejského výrobce. Po úspěšném absolvování testu odjíždí převodovka do automatického zakladače a následně do výroby aut.
U příležitosti výrobního jubilea se v hale převodovkárny konalo krátké setkání zaměstnanců a vedení společnosti, na kterém prezident Donghwan Yang ocenil tvrdou a zodpovědnou práci a úsilí zaměstnanců, Pavel Šmída, vedoucí převodovkárny, připomněl, že přes technickou náročnost výroby a z ní plynoucí rizika, dosáhli v těchto dnech zaměstnanci převodovkárny významné mezy „500 dní bez pracovního úrazu“.