S koncem dubna skončila v nošovické automobilce Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) i výroba modelu Hyundai i30 2. generace, který zde z linky sjížděl více než pět let.
Na konci dubna sjel z výrobní linky poslední exemplář vozu Hyundai i30 2. generace
a uzavřel tak po dodání více než 530 tisíc kusů významnou kapitolu v dějinách automobilky. Jednalo se o model, který dokonale naplnil slogan „zkonstruován v Evropě, vyroben v Evropě, prodáván v Evropě“, protože jeho design a konstrukce se zrodily v Technickém centru Hyundai Motor Europe v německém Rüsselsheimu, vyráběn byl v nošovickém závodě HMMC a evropským zákazníkům bylo dodáno téměř 88 % vyrobených exemplářů.
Model měl svou světovou premiéru na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem v září 2011, kdy se stal předmětem neskrývaného obdivu novinářů i automobilových expertů, včetně pana Martina Winterkorna, tehdějšího předsedy rady ředitelů skupiny VW. Razantní nástup modelu i30 2. generace byl korunován i postupem do nejužšího finále prestižní soutěže „Evropské auto roku“, kam se tento model dostal jako historicky první zástupce značky Hyundai, a je tak hrdým nositelem odznaku „Finalista COTY 2013“. Model i30 2. generace se v HMMC od roku 2012 vyráběl ve třech verzích: pětidvěřový hatchback (od ledna), kombi (od června) a třídveřový hatchback (od listopadu). A stejně jako se postupně rozjížděla výroba jednotlivých verzí, byla postupně i ukončována. V polovině listopadu loňského roku skončila výroba třídveřové a na konci téhož měsíce i pětidveřové verze, jen verze kombi pokračovala až do konce letošního dubna.
Celkově bylo vyrobeno a zákazníkům dodáno přes 530 tisíc kusů modelu Hyundai i30 2. generace. Deseti největšími odběrateli byly tyto státy: Německo (112,5 tis.), Velká Británie (68,5 tis.), Španělsko (48 tis.), Česká republika (33 tis.), Turecko (26 tis.), Rusko (25,5 tis.), Polsko (21 tis.), Rakousko (20 tis.), Izrael (19,5 tis.) a Švédsko (14 tis.). Hyundai i30 2. generace se dodával z Nošovic do více než padesáti zemí, po Izraeli a Turecku byla třetím největším mimoevropským odběratelem Austrálie, kam putovalo celkem osm tisíc těchto vozů. Prakticky ve všech zemích převažoval prodej krátkých verzí nad kombi – s výjimkou chatařských a chalupářských velmocí jako je Česká republika, Švédsko a Dánsko. V případě Izraele, kde také vedla v prodejích verze kombi, byl důvod jiný: Hyundai i30 se tam stal oblíbeným vozem taxikářů.
Letošní rok bude v automobilce HMMC rokem nastupující 3. generace modelu Hyundai i30: Pětidveřový hatchback se vyrábí už od loňského prosince, 15. května přibude verze kombi, v září sportovní verze i30N a v prosinci poslední derivát, fastback s přepracovanou karoserií.