Milionté auto, vyrobené v
závodě HMMC v Nošovicích!

2 minuty čtení

Ve čtvrtek 16. května 2013 sjelo z výrobní linky nošovického závodu Hyundai Motor Manufacturing Czech jubilejní milionté auto, vyrobené v tomto závodě od zahájení sériové výroby v listopadu 2008.

Milionté vyrobené auto je nejen jubileem a milníkem, ale i symbolem úsilí a tvrdé práce všech zaměstnanců HMMC, vynaložené na to, aby i přes ekonomickou krizi, která stěžuje život v Evropě prakticky od počátku sériové výroby v závodě HMMC, dokázal závod vyrábět postupně na jednu, dvě a od podzimu 2011 na tři směny – jen tak mohl splnit nejen své obchodní plány, ale i závazky vůči kraji a státu v oblasti zaměstnanosti. Auta z nošovické výroby – modely Hyundai i30 první generace, Kia Venga, ix20, ix35 a konečně i celá nová generace i30 – putovala za svými zákazníky do téměř šedesáti zemí a destinací po celém světě.

Je pochopitelné, že s ohledem na polohu závodu uprostřed Evropy našla naprostá většina aut z Nošovic své zákazníky v západní, střední a východní Evropě, velmi dobře se ale prodávají i v dalších regionech, např. v Turecku, Izraeli, Egyptě, Jihoafrické republice nebo v Austrálii. Miliontý vůz vyrobený v Nošovicích si během slavnostní akce převzal majitel společnosti Medea Group pan Jaromír Soukup.

Auta Hyundai z Nošovic získala řadu mezinárodních ocenění, která vyvrcholila postupem mezi osm finalistů evropské soutěže „Auto roku 2013“. Bylo to poprvé v historii, kdy se jakýkoliv model značky Hyundai dostal do finále této nejprestižnější soutěže, pořádané na tom nejnáročnějším a z hlediska konkurence nejtvrdším trhu, kterým je Evropa. Finálové umístění na základě hlasování předních automobilových žurnalistů z celé Evropy je důkazem, že auta Hyundai jsou nejen hezká na pohled, ale i praktická, spolehlivá, kvalitní a s vynikajícím poměrem mezi cenou a hodnotou. Ostatně, nárůst prodejů našich vozů je toho důkazem i v České republice: Zatímco před deseti lety měl Hyundai necelá tři procenta tržního podílu, dnes jich má deset a tento podíl stále roste, jak se více a více tuzemských zákazníků identifikuje se značkou Hyundai jako s domácím českým výrobcem.

Jun-ha Kim, prezident HMMC, u příležitosti oslavy miliontého vyrobeného vozu řekl: „Žádného úspěchu bychom nedosáhli, nebýt odpovědné a pilné každodenní práce našich tří a půl tisíc zaměstnanců, kterým patří můj veliký dík,“ a dodal: „I nadále budeme vynakládat veškeré úsilí na to, abychom vyráběli kvalitní auta pro naše zákazníky a i do budoucna tak byli spolehlivým pilířem a výkonným motorem ekonomiky Moravskoslezského kraje i celé České republiky.“