Nošovická automobilka
Hyundai loni vyrobila 238 750
aut, letos opět zvýší mzdy

4 minuty čtení

Z linek ve výrobním závodě Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) v Nošovicích sjelo v loňském roce 238 750 osobních automobilů. Celková produkce tak byla v důsledku pandemie přibližně o 21 % nižší oproti původnímu výrobnímu plánu. Letos firma očekává opětovný růst. Zároveň se zvýší mzdy zaměstnanců.
Rok 2020 se v nošovické automobilce, která je jediným výrobním závodem Hyundai na území Evropské unie, nesl ve znamení inovací a modelových novinek ve výrobě. Zároveň ale do dění v HMMC silně zasáhla pandemie nemoci Covid-19, kvůli níž nastala na jaře neplánovaná třítýdenní odstávka výroby. Dopady pandemie, která ochromila celý automobilový průmysl, se promítly do výrobních výsledků.
„Loňský rok byl kvůli pandemii pro všechny komplikovaný. Nesmírně mě ale těší, že v HMMC jsme navzdory překážkám úspěšně zvládli všechny náročné výzvy, které souvisely s kompletní modelovou obměnou. Díky tomu máme skvělou příležitost překonat nelehkou dobu a zajistit opětovný růst,“ uvedl prezident HMMC Cheolseung Baek.
Nošovická automobilka loni na jaře spustila výrobu modelu Kona Electric, který se tak stal prvním sériově vyráběným elektromobilem nové generace v České republice. Zatímco kvůli pandemii byla ve druhém čtvrtletí v HMMC omezena výroba ostatních modelů, produkce elektromobilu běžela naplno. Nošovická Kona Electric je určena pro vybrané evropské trhy, nejvíce jich zamířilo do Německa, Nizozemska, Norska a Francie. Od listopadu se v Nošovicích vyrábí inovovaná verze elektromobilu.
Modernizace se dočkala i kompletní modelová řada i30 včetně sportovněji laděné verze N Line. Vůz Hyundai i30 je již několik let nejprodávanějším autem zahraniční značky na českém trhu.
Zásadní událostí pro HMMC bylo říjnové zahájení sériové výroby nové generace modelu Tucson. Vlajková loď nošovické automobilky, která tvoří skoro 70 % její produkce, je revolucí v designu značky Hyundai. Zároveň disponuje širokou nabídkou pohonných jednotek, sofistikovaným interiérem a množstvím špičkových bezpečnostních a praktických funkcí.
Modelová řada i30 se na produkci loni podílela 18 % a Kona Electric téměř 12 %.
Hlavním odbytištěm nadále zůstává Evropa, Rusko, Turecko a Střední Východ, auta vyrobená loni v Nošovicích ale jezdí také na Novém Zélandu, v Kolumbii nebo Hong Kongu. Nejvíce vozů zamířilo do Německa.
Automobilka Hyundai klade velký důraz na širokou nabídku ekologických pohonů. Důkazem je fakt, že od zahájení výroby nového Tucsonu je téměř 50 % produkce nošovické automobilky různými způsoby elektrifikováno.
Nošovická továrna navíc pokračuje v přípravách na další novinky v modelové řadě. V letošním roce začne z linek sjíždět inovovaný ostrý vůz Hyundai i30 N, Tucson se sportovnějším stupněm výbavy N Line a také Kona Electric nově rovněž ve verzi se slabší 39 kWh baterií. I díky těmto novinkám automobilka očekává, že počet vyrobených aut letos překoná uplynulý rok.
Nová kolektivní smlouva navýší mzdy
Nošovická automobilka Hyundai, která opakovaně získává ocenění „Zaměstnavatel roku“, dlouhodobě poskytuje svým zaměstnancům v rámci Moravskoslezského kraje výrazně nadprůměrné mzdy. Průměrná mzda v dělnických pozicích v roce 2020 činila 39.739 Kč. Vedení společnosti se dnes dohodlo s odborovou organizací OS KOVO Hyundai Czech na nové kolektivní smlouvě, která bude platit následující dva roky. Zaměstnanci HMMC se díky tomu opět mohou těšit na vylepšené mzdové podmínky. Růst základních mezd bude činit v průměru 2,5 % s platností od 1. 1. 2021 a 3,9 % s platností od 1. 4. 2022. Zároveň se navyšují složky mzdy vázané na individuální hodnocení pracovního výkonu a plnění výrobního plánu. K dalšímu růstu dojde také v oblasti sociálních výhod a benefitů.
„Naši zaměstnanci trvale odvádějí vysoké pracovní výkony, a to navzdory nelehké době pro celý autoprůmysl. Dohodnutý růst mezd je přijatelným kompromisem pro obě strany. I nadále chceme udržet pozici nejlepšího zaměstnavatele v Moravskoslezském kraji,“ konstatoval prezident HMMC Cheolseung Baek.
„Děkuji za slušné vyjednávání. Když se dojednává nová kolektivní smlouva, vždy je to hledání nějakého přijatelného kompromisu a to se myslím podařilo i tentokrát,“ řekl Patrik Fupšo, předseda základní odborové organizace.