V sobotu 3. listopadu uplynou čtyři roky od zahájení sériové výroby v nošovickém závodě Hyundai Motor Manufacturing Czech, jedné z nejmodernějších automobilek v Evropě. U této příležitosti jsme pro Vás připravili souhrn zajímavých statistických údajů.\\r\\n
Sériová výroba byla interně zahájena 3. listopadu 2008, ale slavnostní ceremoniál za účasti ministra průmyslu a obchodu M. Římana a hejtmana Moravskoslezského kraje E. Tošenovského se konal až o týden později, 10. listopadu. Výroba byla zahájena v jednosměnném provozu, druhá směna byla spuštěna v září 2009 a třetí směna v září 2011. V současné době má závod HMMC 3.500 zaměstnanců a u subdodavatelských firem, které Hyundai následovaly do ČR, vzniklo dalších 7.000 pracovních míst, takže „Projekt Hyundai“ vytvořil v našem kraji celkem 10.500 pracovních příležitostí. Průměrný hrubý měsíční příjem zaměstnance HMMC se za čtyři roky zvedl z částky 20.583,- Kč na současných 28.217,- Kč. \\r\\n\\r\\nZa čtyři roky sjelo z výrobní linky v závodě HMMC cca 835 tisíc aut několika modelů. Všechna auta, vyrobená v HMMC, byla zkonstruována v Technickém centru Hyundai v německém Rüsselsheimu, protože společnost Hyundai v závodě HMMC vyrábí evropská auta pro evropské zákazníky – tato auta jsou zcela odlišná od modelů, vyráběných v závodech Hyundai v Koreji, Číně, Indii, Turecku, Rusku, USA nebo Brazílii, kde vznikají auta podle potřeb a požadavků tamějších zákazníků. Auta Hyundai z Nošovic v sobě spojují evropský design (šéfkonstruktérem je Thomas Bürkle, který předtím léta pracoval v BMW) s inovativními korejskými technologiemi (špičkové postavení korejské elektroniky je mimo jakoukoliv pochybnost) a „zlatýma českýma rukama“ (více než 96% našich zaměstnanců jsou občané České republiky). \\r\\n\\r\\nKteré modely se tedy za 4 roky v závodě HMMC vyráběly? Přehledné údaje najdete v přiložené tabulce: \\r\\n\\r\\nHyundai i30: 11/2008 – 12/2011 – 268.000 ks\\r\\nHyundai i30 cw: 02/2009 – 05/2012 – 104.000 ks\\r\\nKia Venga: 09/2009 – 05/2011 – 82.000 ks\\r\\nHyundai ix20: 10/2010 – dosud – 104.000 ks\\r\\nHyundai ix35: 07/2011 – dosud – 178.000 ks\\r\\nnový Hyundai i30: 01/2012 – dosud 81.000\\r\\nnový Hyundai i30: kombi 06/2012 – dosud 18.000\\r\\nnový Hyundai i30: třídveřový (sériová výroba bude zahájena v 11/2012)\\r\\nVýroba celkem: 835.000\\r\\n\\r\\nAuta z produkce nošovického závodu HMMC byla expedována do více než padesáti zemí Evropy, severní Afriky, Blízkého Východu, ale i do tak exotických míst, jako jsou francouzská zámořská území – ostrovy Guadeloupe, Martinique, Réunion nebo Nová Kaledonie. \\r\\n\\r\\nNašimi největšími odběrateli za celé čtyři roky byly tyto státy (v závorce kumulovaný odběr za 4 roky, zaokrouhleno na tisíce): Německo (138.000), Velká Británie (85.000), Rusko (72.000), Itálie (61.000), Španělsko (59.000), Francie (45.000), Polsko (40.000), Rakousko (40.000), Izrael (34.000), Nizozemí (31.000) a Česká republika (29.000).\\r\\n\\r\\nV souvislosti s rozjezdem výroby a přípravou produkce jednotlivých modelů absolvovali zaměstnanci HMMC řadu zahraničních školení a stáží, a to zejména v Koreji, kam vycestovalo více než 1.250 pracovníků, ale také v sesterském závodě Kia Motors Slovakia v Žilině (cca 600 lidí) a ve výrobních závodech Hyundai v Číně (60 lidí) a v Turecku (26 lidí). Délka pobytu se pohybovala od jednoho týdne až do několika měsíců. Vůbec první skupina zaměstnanců HMMC zamířila na školení do Koreje již v srpnu 2007. \\r\\n\\r\\nZávod HMMC se stal také vyhledávanou turistickou destinací, kam je možné se po předchozí registraci na webových stránkách přijet podívat na výrobu aut zblízka – za uplynulé čtyři roky tuto možnost využilo na 44,5 tisíc lidí. \\r\\n