Společnost Hyundai zahajuje
výrobu modelu i30 N, letos
stihne vyrobit 1 450 kusů

2 minuty čtení

Automobilka Hyundai přichází na trh s modelem i30 N. Varianta i30 N vychází
z pětidveřového hatchbacku Hyundai i30. Nová i30 N bude mít motor 2.0 Turbo v benzínové variantě. Oproti hatchbacku se bude lišit také podvozkem, brzdami, sedačkami, interiérem i některými karosářskými díly. Do konce letošního roku se v nošovické továrně vyrobí 1 450 kusů, které budou putovat především do Německa
a Velké Británie, kde je o vůz velký zájem.

Autorem Hyundai i30 N je Albert Biermann, slavný konstruktér vozů BMW divize M, který v roce 2015 přišel do společnosti Hyundai Motor Group, aby se ujal výroby vysokovýkonných vozidel. Model i30 N je jeho prvním dílem v barvách Hyundai. Sportovní i30 N bude třetí variantou modelu Hyundai i30, vyráběného v závodě HMMC v Nošovicích. Největší podíl mezi zde vyráběnými auty má model Tucson (68 %), následován i30 (24 %) a ix20 (8 %). V letošním roce opustilo nošovickou továrnu už více než čtvrt milionu automobilů.

Model i30 N nebude tvořit tzv. objem prodejů, má spíše vydat jasný vzkaz konkurentům na evropském trhu. „Model i30 N je především otázkou image značky Hyundai. Chceme tímto vozem jasně ukázat, že i naše značka dokáže vyrobit krásný a zároveň prvotřídní sportovní vůz, který může směle konkurovat ostatním automobilovým značkám,“ říká Dongwoo Choi, Prezident Hyundai Motor Manufacturing Czech.

Do konce roku 2017 se vyrobí 1 450 vozů i30 N a většina z nich skončí na západoevropských trzích. „O model i30 N je zájem zejména v Německu, kde se prvních sto kusů předprodalo za 48 hodin, a dále také ve Velké Británii,“ dodává Petr Vaněk. Německý a britský trh patří mezi destinace, kam se automobily Hyundai vyráběné v Nošovicích vyváží nejvíce. V České republice zůstane pouze 5 % vyrobených vozů, zbytek putuje do 66 zemí světa.

Nošovický závod Hyundai od svého vzniku každoročně navyšuje výrobu. Loni vyrobil 358 400 vozů, a i letos bude tato laťka navýšena. Úspěch továrny a přínos Hyundai pro českou ekonomiku dokládají i další čísla – 97 % z celkových 3 300 zaměstnanců pochází z ČR stejně jako 72 % dílů potřebných při výrobě automobilů. Automobilku Hyundai následovalo do Moravskoslezského kraje z Koreje 15 dodavatelských firem, které tvoří páteř výrobní základny dílů pro výrobu aut v HMMC. „Česká republika rozhodně není pouhou montovnou značky Hyundai, kde bychom využívali nejlevnější pracovní sílu. V našem závodě pracuje více než tři tisíce zaměstnanců, z nichž drtivá většina jsou občané z Moravskoslezského kraje. Tím pomáháme snižovat nezaměstnanost v jednom z nejvíce postižených krajů v České republice, kde je průměrná měsíční mzda těsně nad hranicí 25 tisíc korun. HMMC zde výrazně zvedá dlouhodobý průměr. V dělnických profesích je totiž u nás průměrný příjem 34 512 Kč.“ uzavírá Petr Vaněk.