Výroba nové generace modelu
Hyundai i30 zahájena

3 minuty čtení | 17.1.2012

V úterý 17. ledna 2012 byla v závodě Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) v Nošovicích slavnostně zahájena sériová výroba nové generace modelu Hyundai i30.

Výrobní závod v Nošovicích, kde se kromě nové i30 vyrábí také modely i30 cw, ix20 a ix35, zavedl od září třísměnný provoz a v loňském roce zde bylo vyrobeno přes 251.000 osobních automobilů. Výroba nového modelu i30 zabere 30% výrobní kapacity, což znamená, že se v Nošovicích vyrobí přibližně 100.000 vozů tohoto modelu ročně.Jeho předchůdce Hyundai i30, byl prvním modelem, se kterým nošovická automobilka Hyundai Motor Manufacturing Czech zahájila v listopadu 2008 sériovou výrobu. Tento model zůstal na výrobní lince až do 22. prosince loňského roku, kdy byla jeho výroba ukončena, a to po dokončení 267.669 kusů, které byly exportovány do 48 zemí Evropy, Blízkého Východu a severní Afriky.Pan Kim Jun-ha, prezident společnosti HMMC při slavnostním zahájení výroby nového modelu Hyundai i30 řekl: „Od světové premiéry na autosalonu ve Frankfurtu loni v září bylo tomuto novému modelu věnováno mnoho pozornosti a zájmu ze strany veřejnosti, médií i našich konkurentů. Náš Hyundai i30 nové generace je skvělým produktem pro tvrdý konkurenční boj na evropském automobilovém trhu, protože je to moderní, krásné a kvalitní auto, které dá zákazníkům za jejich peníze mimořádně vysokou hodnotu.“V České republice má nový model i30 všechny předpoklady stát se prodejním bestsellerem. Generální ředitel Hyundai Motor Czech Vladimír Vošický dodává: „Nová generace modelu i30 se začne v České republice prodávat začátkem února. Ambicí pro nový model i30 je učinit z něj nejprodávanější vůz na českém trhu. Tomu samozřejmě bude odpovídat i cenová politika.“Hyundai i30 se stane hlavním představitelem konceptu moderní prémiovosti, jehož cílem je nabídnout i zákazníkům v segmentu C (tzv. nižší střední třída) prvky, které dosud byly typické pro mnohem vyšší segmenty jako například: – xenonové hlavní svítilny se systémem AFLS (Adaptive Front Lighting System), které natáčejí světelný paprsek podle otáčení volantu – stylové LED linky pro denní svícení; elektricky ovládaná zrcátka s osvětlením dveří a prostoru před nimi na straně řidiče i spolujezdce při nastupování – kliky dveří s vestavěným osvětlením, aktivovaným při odemykání a otevírání auta – panoramatická otevíratelná třídílná skleněná střecha, ovládaná tlačítkem- přístrojová deska typu TFT, poskytující řidiči informace s vysokým jasem a rozlišitelností- řízení „flex steer“, umožňující zvolit si individuální úroveň tuhosti řízení: Normal, Comfort a Sport- navigace se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, na kterou se automaticky promítá i obraz zadní parkovací kamery při zařazení zpátečky- start pomocí tlačítka a tzv. „chytrého klíče“ (smart key), – elektrická parkovací brzda v podob tlačítka na centrální konzoleNový Hyundai i30 se bude vyrábět se šesti různými motory: třemi zážehovými (benzínové) 1,4i / 73kw (100 k), 1,6i / 88kw (120 k) a 1,6 GDI / 99kw (135 k) a třemi vznětovými (diesel) 1,4 CRDi / 66kw (90 k), 1,6 CRDi VGT / 81kw (110 k) a 1,6 CRDi VGT / 94kw (128 k). Převodovky mohou být u všech motorizací manuální šestirychlostní, u benzínových i dieselových motorů o objemu 1,6 litru může být použita šestirychlostní automatická převodovka. Spotřeba paliva bude stejně jako emise CO2 patřit k absolutně nejlepším ve svém segmentu, například emise CO2 se u nejsilnějšího dieselového motoru o výkonu 128 koní pohybují pod 100g na jeden kilometr jízdy, což je v této kategorii naprosto ojedinělý výsledek.Základní rozměry nového modelu Hyundai i30:Délka 4.300 mm, šířka 1.780 mm, výška 1.470 mm, rozvor náprav 2.650 mm. Zavazadlový prostor má základní objem 378 litrů, který je sklopením zadních sedadel možné zvětšit až na 1.316 litrů s ideálně rovnou podlahou.