Zaměstnanci společnosti
Hyundai dávali po celý duben
bezplatně krev

2 minuty čtení

Závod Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) se v dubnu připojil ke globální kampani společnosti Hyundai, vyzývající své zaměstnance po celém světě k bezplatnému dárcovství krve. V krevním centru v Ostravě a ve Frýdku-Místku tak v průběhu dubna darovalo svou krev celkem 134 zaměstnanců nošovické automobilky, z nichž mnozí byli prvodárci.

Mezi těmi, kdo krev darovali poprvé v životě, byla i Marta Mocková, senior specialistka z oddělení lidských zdrojů: „Chtěla jsem darovat krev už dříve, ale nikdy jsem se k tomu neodhodlala – až letos jsem si řekla, proč s tím nezačít teď. To, že darování krve podporuje společnost, kde pracuji, bylo pro mě docela silnou motivací.“ Naproti tomu Miloš Bronček, manažer oddělení řízení výroby a plánování, je už zkušeným dárcem: „Krev dávám už třetím rokem. K rozhodnutí darovat krev mě vedla skutečnost, že se sám mohu v životě ocitnout v situaci, kdy budu potřebovat pomoci stejným způsobem, jakým dnes pomáhám já.“Letošní globální dárcovská kampaň je součástí širokého programu tzv. společenské odpovědnosti firmy („Corporate Social Responsibility“, CSR), v rámci kterého se již uskutečnilo a uskutečňuje mnoho dílčích projektů v nejrůznějších částech světa, kde společnost Hyundai působí. V Číně to například bylo zajištění učebních pomůcek pro děti v chudých venkovských oblastech, v Indii pomáhají dobrovolníci s usměrňováním živelného automobilového a motocyklového provozu ve městech, v USA společnost Hyundai přispěla podstatnou částkou na léčbu dětské rakoviny apod. Strategie pro Českou republiku se s ohledem na nedávné zahájení sériové výroby teprve připravuje, nicméně jen za loňský rok společnost HMMC přispěla např. Nadaci Terezy Maxové na projekty pro opuštěné děti částkou 100.000 Kč, podpořila projekt Eurocamp, v rámci kterého se čtyřicet středoškoláků z Itálie, Španělska, Německa a České republiky seznámilo nejen s provozem v nejmodernější automobilce v Evropě, ale také s ukázkami korejské kuchyně a korejského stylu života, a v prosinci společnost Hyundai již potřetí připravila mikulášskou nadílku pro děti z mateřské a základní školy v Nošovicích.